Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

  Nyitvatartás: 8:00 - 16:00


Üzleti feltételek (ÁSZF)
Általános szerződési feltételek

 

Általános Szerződési Feltételek

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül

megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási

kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával

kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére

állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján : http://www.enibolt.hu

és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen Ászf folyamatosan elérhető a  weboldalról.

1.SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

 

A szolgáltató neve: Kovács Imre Egyéni vállalkozó

A szolgáltató székhelye (és a panaszügyintézés helye): 4125 Pocsaj Kossuth u 25

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,

rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: enibolt2025@gmail.com

Adószáma: 67332643-1-29

Bankszámlaszám:11600006-00000000-78623042

Erste Bank Zrt.

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Pocsaj Önkormányzat

Telefonszáma: 06/70/429-5080

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-90640-2015,NAIH-127603/2017

A szerződés nyelve: magyar

Tárhely-szolgáltató adatai:

Bohemiasoft s.r.o

Székhely: Rudolfovská tř. 247/85, 37001 České Budějovice

Cégjegyzékszám: 28090403
Adószám: CZ28090403

 

 

2.ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

 

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat

értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári

Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus

kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal

összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)

törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező

rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

2.2. A jelen Szabályzat 2025.04.01 nap napjától hatályos és visszavonásig

hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a

Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11

(tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak

használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával

kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

 

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop

weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem

regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára

nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a

feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

 

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak

bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal

terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy

azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és

értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

3.MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

 

3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre

vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azonban nem tartalmazzák az ÁFÁ-t,

mivel vállalkozásunk alanyi adómentes. Az árak a házhoz szállítás díját sem tartalmazzák.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a

termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek

eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk

felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete

miatti különbözőség miatt.

 

3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja

Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a

Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék

közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg

rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató

nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron

történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási

szándékától.

 

3.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és

feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés

a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.

Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,

azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező

nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött

szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján

a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

4.RENDELÉS MENETE

 

4.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba vagy

regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

 

4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

 

4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor

megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

 

4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni,

kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket

vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X”

ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését

követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a

„frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.

 

4.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,

melynek típusai a következők:

 

4.5.1. Fizetési módok:

 

4.5.1.1. Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor

kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

 

4.5.1.2. Előre utalás: Ebben az esetben előre átutalja a Vásárló a megrendelt termék

összegét valamint a szállítási költséget, melyhez a következők az adatok:

Kedvezményezett bankja: Erste Bank Hungary Zrt

Kedvezményezett neve: Kovács Imre

Adószám: 67332643-1-29

Kedvezményezett számlaszáma: 11600006-00000000-78623042

Előre utalás esetén a megrendelés teljesítése a megrendelt termék árának és a szállítási díjának a fenti számlaszámra történt beérkezése után kezdődik.

Előre utalás esetén, amennyiben a megrendelt termék ára és a szállítás díja a megrendelést követő 2. (második) munkanapon belül nem érkezik meg a fenti

számlára a megrendelés törlésre kerül!

 

4.5.2. Szállítási módok és költségek:

 

4.5.2.1. Szállítási mód:

-MPL futárszolgálat

-Ingyenes kiszállítás az egész ország területén 10000 Ft rendelés felett Postapontra,Postára és Posta csomagautomatába ,csak előreutalással (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)

-Törékeny áruk szállítása MPL futárszolgálattal csak előre utalással

Amennyiben a csomag törékeny és a felhasználó nem a törékeny szállítási módot választja, a szolgáltató az ebből eredő felhasználót ért károkért felelősséget nem vállal!

 

4.5.2.2. Szállítási költségek:

-Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve csak előre utalással: 990 Ft

-MPL Háznál történő kézbesítés esetén előre utalással : 2090 Ft

-MPL Háznál történő kézbesítés esetén utánvéttel :  2480 Ft

-Ingyenes házhoz 10000 Ft rendelés felett Postapontra,Postára és Posta csomagautomatába (Törékeny csomagra nem vonatkozik!)

-Kiszállítás Törékeny MPL : 4990 Ft

Amennyiben a csomag törékeny és a felhasználó nem a törékeny szállítási módot választja, a szolgáltató az ebből eredő felhasználót ért károkért felelősséget nem vállal!

 

4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az

áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése

illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő

ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van

arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

 

4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján

minden költséget tartalmaz. A számlát és ha a termékre jótállás érvényesíthető a

garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot

kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt

esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a

csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt

Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-

17 óra közötti időszakban.

 

4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban

még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet

a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel

kapcsolatos kívánságát.

 

4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt

minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt

adatokat.

 

4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást

kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől

számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de

legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az

ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés

és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az

Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem

érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg

regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud

üzenetet fogadni.

 

5.A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Az általános

teljesítési határidő 5 munkanapon belül. A megrendelés feldolgozásaként

megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására,

amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül

feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton

visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

 

5.2. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a

szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről

Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett

összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E

kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb

következményei alól.

 

 

 

 

5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a

beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli

változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt

megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben

történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően

kerülhet sor!

A termékek mellett Szolgáltató azért nem jelöl meg készletet,mivel előfordulhat hogy nincs készleten vagy Szolgáltató nem tudja beszerezni, az ebből adódó kellemetlenségekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal,Felhasználó az Általános Szerződési Feltételek elolvasásával tudomásul veszi és elfogadja

 

6.ELÁLLÁS JOGA

 

6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a

fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a

megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül

elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató

hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

 

6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap

elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól

eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

6.3. Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja

közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát,azonban a visszaszállitás költsége a felhasználót terheli!

Át nem vett csomagok visszaszállitása:az odaút szállítási költsége + 3000 Ft visszaszállítási költség!

 

6.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás

nem vállalta e költség viselését.

 

6.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának

költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem

rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

6.6. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék

esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére

állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó

személyére szabtak.

 

6.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

a. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

b. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy

higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

c. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően

elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

 

6.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét

követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14

napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a

szállítási díjat is.

 

 

 

6.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal

egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód

igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód

alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

6.10. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől

való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől

számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy

Szolgáltató címen leadni.

 

6.11. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt

visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

 

6.12. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli,

kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

 

6.13. A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon

többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos

fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 

6.14. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett

értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének

megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

 

6.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta

az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,

hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe

venni.

 

6.16. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését

megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt

adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés

alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő

jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés

esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A

megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja

vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

 

6.17. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű

használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak

megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy

napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti

Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

 

6.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

rendeletek:

 

45/2014. (II.26.) Korm. rendelet

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve

 

6.19. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen

Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

6.20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a

szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

 

7.Szavatosság

 

Kellékszavatosság

 

7.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással

szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv

szabályai szerint.

 

7.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel

élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó

által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más

igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást

vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az

ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére

Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben –

a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is

áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt

volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

7.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem

később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két

éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

7.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági

igényét.

 

7.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye

érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó

igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető

vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban

már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba

már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

 

7.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –

kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

7.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék

kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

7.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos

minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által

adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba

hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e

jogosultságát elveszti.

 

7.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági

igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy

forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági

igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 

7.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági

kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági

kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta

forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal

időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából

ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és

termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem

érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése

esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó

kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

8.A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

 

8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a

rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

 

8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,

vagy akár csak nyugtával).

 

8.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót

terhelik (Ptk. 6:166. §).

 

8.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről

jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

8.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó

rendelkezésére kell bocsátani.

 

8.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének

teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –

az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez

fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles

értesíteni a fogyasztót.

 

8.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig

köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

8.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést

legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

 

9.VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.

Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a

jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy

érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,

jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a

joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.

Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli

nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem

ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy

kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben

ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

10.PANASZKEZELÉS RENDJE

 

10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a

megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben

Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak

teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy

levél útján is közölheti.

 

10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint

orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz

azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal

kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy

másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A

panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet

és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző

hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

10.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy

békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken:

Tájékoztató a Békéltető Testületekhez fordulás lehetőségéről

Tájékoztatjuk, hogy velünk szemben fogyasztói panasszal élhetsz. Amennyiben a fogyasztói panaszodat elutasítjuk, úgy jogosult vagy a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g) a testület döntésére irányuló indítványt,

h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám:06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

 

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

 

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

 

10.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető

testületi eljárást.

 

10.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

 

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály

Cím: 11088 Budapest, József krt. 6.

Központi telefonszám: 

(1) 459-4911

E-mail: fogyved.2.fok@pest.gov.hu

Weboldal:http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/szervezeti-egysegek-elerhetosegei/fogyasztovedelmi-foosztaly

 

10.7. Vagy területi szerveihez:

 

Debreceni Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Fősztály

Vezető: Dr. Molnár Péter Lajos főosztályvezető

Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.
Postacím: 4001 Debrecen, Pf.: 76.
Telefonszám: +36 52/ 502-100
E-mail: kozlekedesfogyved.debrecen.jh@hajdu.gov.hu

Weboldal:http://www.kormanyhivatal.hu/hu/hajdu-bihar/jarasok/debreceni-jarasi-hivatal-kozlekedesi-es-fogyasztovedelmi-fosztaly

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:

http://www.nfh.hu/teruleti

 

10.8. Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

 

10.9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági

eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje

a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,

ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok

egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása

érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére

tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő

kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

10.10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon

átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi

és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

10.11. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség

terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület

számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy

részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye

nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti

megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a

fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének

felajánlására terjed ki.

 

11.ADATVÉDELEM

 

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:

https://www.enibolt.hu/Adatvedelem-a4_0.htm

 

 

 

 

 

AZ ÁRVÁLTOZÁS JOGÁT FENNTARTJUK!

2025.04.01

 

Jótállás vagy elállás

Jegyzkonyv_szavatossagi_igenyhez.docx

Elallasi_jog_nyilatkozat.docx

Békéltető testületekhez fordulás lehetőségei

Tajekoztato_a_Bekeltet_Testuletekhez_fordulas_lehetsegerl.docx

Létrehozva: www.eshop-gyorsan.hu

NGM2Y